Sales en de unieke
low-budget Triple A-marketingcampagne

Analyseren

  • Korte gebruiksaanwijzing UTC:

  • 1. Klik op ‘reset’, de secondewijzer springt op nul.
  • 2. Klik op ‘start’, de tijdmeting begint.
  • 3. Klik op ‘stop’ en lees de verstreken tijd af.
  • 4. Klik op ‘reset’ en alle chronowijzers springen op nul.
  • 5. Klik nogmaals op ‘reset’ en de secondewijzer draait
    weer mee in de permanente tijd (de interne telling
    gaat gewoon door: dubbelfunctie)

We weten door onderzoek op Ebay wat de markt wil, op You Tube waar de markt is, hoe groot deze is en hoe we deze op eenvoudige en doeltreffende wijze kunnen benaderen.

Attenderen

Ruim 20 miljoen liefhebbers hebben naar meer dan 150.000 horlogefilmpjes op You Tube gekeken. Voorbeeld: This is Breitling Het ligt dus voor de hand dat wij een aantal onweerstaanbaar aantrekkelijke filmpjes maken waarin de UTC de hoofdrol speelt en deze op You Tube plaatsen. De boodschap: met de UTC om je pols creëer je meer quality time. Horlogeliefhebbers die hun You Tube kanaal openen, krijgen deze filmpjes in beeld bij aanbevolen video's te zien. Wie er naar kijkt, wordt naar de website www.utcwatches.nl getrokken.

Deze benadering wordt ondersteund door een flankerend attentie-offensief op de sociale media.
De praktijk laat zien dat conversation value veel
kijkers genereert waardoor een hype ontstaat.
Ook wordt gezocht naar een bekende Neder- of
buitenlander die de chronograaf adopteert en
als rolmodel de aandacht vestigt op de UTC.
Uw suggesties daarvoor zien wij graag tegemoet
op realtime@utcwatches.nl

Activeren

Verkoop vindt geheel plaats via internet met alle voordelen van dien. De website* is dus een one brand shop die in hoge mate dynamisch interactief is, gepaard aan een geraffineerde merkbeleving door augmented reality. Bezoekers worden uitgenodigd met de UTC (2D model) te gaan ‘spelen’ (start/stop/reset) en kunnen door de aug. reality zien hoe de chronograaf om hun pols staat. Ze kunnen op de site zelfs de wijzers justeren, wat wel eens nodig kan zijn na bijvoorbeeld het plaatsen van een nieuwe batterij. Zo krijgen de bezoekers het gevoel eigenaar van de UTC te zijn. In wezen is deze aanpak een doelgerichte aanloop naar de aankoop....

*Wanneer de verkoop van de UTC in zicht is, wordt de website aangepast.